Digitalizacja Archiwum cmentarza żydowskiego w Łodzi

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
18 marca 2021

W dniu 17 marca 2021 r. została podpisana umowa pomiędzy Gminą Żydowską w Łodzi, Fundacją Dziedzictwa Kulturowego a Archiwum Państwowym w Łodzi.

Projekt zakłada digitalizację 65 tys. kart pochówkowych cmentarza żydowskiego w Łodzi. Karty te pochodzą z okresu od końca XIX w. do lat 50-tych XX w. Dostarczają informacji o miejscu i dacie pochówku, dacie śmierci oraz ostatnim adresie zamieszkania osób.

Karty zostały poddane wcześniej zabiegowi fumigacji, wykonanemu przez Bibliotekę Uniwersytetu Łódzkiego. Po czym zostały przekazane w depozyt do Archiwum Państwowego w Łodzi, gdzie zostaną zeskanowane i zindeksowane. Efekt będzie można zobaczyć na portalu szukajwachiwach.gov.pl.

Sygnatariuszami umowy byli Józef Weininger przewodniczący Gminy Żydowskiej w Łodzi, Michał Laszczkowski prezes Fundacji Dziedzictwa Kulturowego oraz Piotr Zawilski dyrektor Archiwum Państwowego w Łodzi.

Obecny na uroczystości Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych dr Paweł Pietrzyk podkreślił dużą wartość tychże dokumentów oraz znaczenie pracy, która pozwoli udostępnić materiały ogółowi poprzez portal szukajwarchiwach.gov.pl.

Autor: W.K.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2021-03-18
Data publikacji:2021-03-18
Osoba sporządzająca dokument:W.K.
Osoba wprowadzająca dokument:Wojciech Kowaluk
Liczba odwiedzin:351